Jeżeli chcemy dodać tabelę, musimy kliknąć na ikonę "01. Tabela", wówczas pokaże nam się poniższe okienko, w którym mamy możliwość dobrania odpowiednich parametrów tabelki.

01 Liczba wierszy tabeli

02 Liczna kolumn tabeli

03 Wybór nagłówków (wiersz, kolumna)

04 Grubość obramowania tabeli

05 Wyrównanie (do lewej, środka, prawej)

06 Forma graficzna

07 Kolor tła


08 Tytuł tabeli

09 Podsumowanie tabeli

10 Szerokość tabeli

11 Wysokość tabeli

12 Szerokość odstępu pomiędzy komórkami

13 Szerokość dopełnienia komórek

Po dodaniu tabeli, aby przejść do edycji właściwości komórki, czy całej tabeli należy wyświetlić menu kontekstowe. Aby to uczynić, należy:

  • Ustawić kursor tekstowy w komórce, którą chcemy edytować.
  • Kliknąć prawym klawiszem myszy w obrębie komórki, którą chcemy edytować.
  • Wówczas wyświetli się menu kontaktowe w postaci:

Za pomocą menu kontaktowego można edytować, dodawać, usuwać komórki, wiersze oraz kolumny.

Przykład:
Aby zmienić kolor tła komórki należy:

  • Wybrać z menu "Komórka" > "Właściwości komórki"
  • W polu kolor tła wpisujemy nawę koloru za pomocą formy hexadecymalnnej w notacji RGB (np. #000000 oznacza kolor czarny) lub wybieramy kolor z przybornika.
  • Potwierdzamy zmiany zapisem.

Forma graficzna tabeli

We właściwościach tabeli mamy możliwość wyboru jej formy graficznej.

Dostępne formy:

  • Obramowanie proste (wszystkie krawędzie w tym samym kolorze),
  • Podkreślenia (widoczne są jedynie krawędzie poziome w postaci linii podkreślających wiersze),
  • Zebra (wiersze mają przemienny kolor tła biały i szary),
  • Proste + hover (wszystkie krawędzie w tym samym kolorze + podświetlenie wiersza po najechaniu kursorem),
  • Podkreślenia + hover (krawędzie poziome w postaci linii podkreślających wiersze + podświetlenie wiersza po najechaniu kursorem),
  • Zebra + hover (przemienne kolory tła wierszy biały i szary + podświetlenie wiersza po najechaniu kursorem),

Jak wkleić tabele z Word/Excel

Aby dodać i sformatować tabelkę wstawioną z Worda/Excela, należy wykonać czynności przedstawione poniżej:

1. Wklejamy tabelkę z Worda i następnie klikamy w ikonkę standaryzuj, aby wyczyścić zbędne style.

2. Po wyczyszczeniu stylów mamy prostą tabele, aby ją teraz sformatować wg naszych wymogów klikamy prawym klawiszem myszy w obręb tabeli i z rozwiniętego menu wybieramy "Właściwości tabeli".

3. Wyświetla nam się okienko właściwości. Dokonujemy w nim niezbędnych zmian i potwierdzamy je zapisem.