Właściwości podstrony

Rozwinięcie kategorii menu skutkuje pojawieniem się dodatkowych opcji: usunięcia (delete), przesuwania (up down) oraz edycji właściwości podstrony (edit). Po wybraniu ostatniej z nich otrzymamy następujący widok:

Zawartość właściwości podstrony

Powyższy rysunek zawiera jedynie schematyczną edycję podstrony, poniżej przedstawiamy funkcje każdego pola:

  • Tytuł - nazwa podstrony,
  • Nagłówek - tytuł zakładki widoczny w tytułowej belce przeglądarki,
  • Nazwa pliku - unikalna nazwa podstrony składająca się ze znaków a-z, 0-9 i znaku -
    Nazwa ta musi być unikalna dla całej strony oraz składać się tylko z dozwolonych znaków. Nieprawidłowe znaki zostaną usunięte podczas procesu zapisywania. Poprawne wypełnianie tego pola jest ważne dla pozycjonowania.
    np. podstrona "Oferta dla firm" w polu nazwa pliku powinna mieć wpisane: "oferta-dla-firm", jeżeli już gdzieś taka podstrona występuje należy wprowadzić "oferta_dla_firm1".
    Zaowocuje to adresem do podstrony w postaci: www.strona.pl/oferta-dla-firm.
  • Typ podstrony - rodzaj układu/formy wyświetlanych treści. Typy dostosowywane są indywidualnie do potrzeb strony. Najczęściej występują:
    • Podstrona opisowa - tryb dedykowany do podstron informacyjnych, pozwala na dowolną modyfikację tekstu i zdjęć,
    • Produkty - tryb produktowy służący do budowy bazy produktowej,
    • Aktualności - wpisy posiadają określony układ i segregowane są po dacie dodania,
    • Realizacje - prezentacja galerii realizacji za pomocą zdjęcia głównego i rozwinięcia,
    • Boksy - układ graficzny prezentujący zawartość strony,
  • Ukryty - opcje publikacji podstrony:
    • Publikuj - podstrona jest w pełni publikowana,
    • Nie pokazuj w menu - nazwa podstrony nie będzie widoczna w menu, ale dalej można zobaczyć jej zawartość, wpisując bezpośredni adres, bądź wchodząc z ręcznie wprowadzonego przekierowania (np. w tekście),
    • Ukryty - podstrona nie jest widoczna w menu oraz po bezpośrednim wprowadzeniu adresu,
    • Tylko podgląd - podstrona jest widoczna tylko w trybie podglądowym,
  • Odsyłacz - przekierowanie podstrony menu w dowolne miejsce. Jeżeli przekierowanie ma kierować na podstronę na Państwa stronie proszę posłużyć się ikonką odsyłacz, "Zdefiniowany link" uodporni to na zmiany pola nazwa pliku podstrony docelowej,
  • Rabat na kategorię - procentowy rabat na produkty znajdujące się w danej kategorii,
  • Meta tagi - nazwa i opis zakładki widoczny dla wyszukiwarek,
  • Porównywarki - zakładki, w których będą wyświetlać się produkty wyeksportowane poprzez API,
  • Pobieraj automatycznie produkty - wyświetlanie produktów wg. oznaczenia z możliwością ograniczenia kategorii.

Zarządzanie Meta Tagami

Dodatkową opcja jaką mamy we właściwościach każdej podstrony jest indywidualne określenie meta tagów:

  • Meta title - Nazwa, która będzie się pojawiać w nagłówku przeglądarki, max. 255 znaków.
    Sugerujemy szablon: 2-3 słowa kluczowe, dla danej podstrony - Nazwa firmy.
  • Meta description - Opis, który pojawi się w wyszukiwarce np. Google przy wpisie, max 255. znaków. Dobrze jak wystąpią w nim słowa kluczowe, na które optymalizujemy podstronę.
  • Meta keywords - Słowa kluczowe, rozdzielone przecinkiem według których, wyszukiwarki za indeksują podstronę w wyszukiwarce. Sugerujemy umieścić tylko wybrane frazy, które występują też w meta title i meta description.